Trening na masę

Trening na masę
Oceń artykuł

Każda forma treningu przynosi inne rezultaty. Jasno należy określić sobie, jakie efekty są pożądane. Trening dynamiczny na wytrzymałość diametralnie odbiega od treningu siłowego na masę sposobem wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Treningi wytrzymałościowe charakteryzują się dużą szybkością ruchów oraz jak największą ilością powtórzeń w serii. Trening na masę to zupełnie inne tempo wykonywania ruchów oraz mała ilość powtórzeń w seriach.

Trening na masę należy rozpocząć rozgrzewką. Po rozgrzaniu mięśni istotny jest ciężar. Powinien on na początku stanowić 60% maksymalnego udźwigu ciężaru, jaki jesteśmy wstanie wykonać. 5 serii ćwiczeń po 8 powtórzeń na określoną partię mięśni w zupełności powinno wystarczyć. Istotnym elementem wykonywania ćwiczeń na masę jest tempo. Ruchy podczas treningu powinny być powolne i wykonywane niemal perfekcyjnie technicznie, aby nie nastąpiło uszkodzenie włókien mięśniowych.

Mięśnie po treningu siłowym potrzebują niezbędnej regeneracji w celu wzrostu. Minimalny czas regeneracji i wzrostu trenowanej partii mięśni to 48 godzin. Czas ten jest niezbędny nie tylko do odpoczynku, ale także do rozbudowy mięśni.

Artykuł o najlepszych suplementach na masę mięśniową.